Sunday, November 28, 2010

3D - GEEN IDEE

De electronica-fabrikanten zijn ons alweer flink aan het masseren om de volgende generatie apparatuur in te slaan: 3D camera's en TV's. Voor makers heeft 3D natuurlijk enorme consequenties: hoe draai je in/voor driedimensionaal? Wat heb je daar allemaal voor nodig? Waar moet je rekening mee houden tijdens het draaien?
Maar wil ik wel in 3D filmen? En wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van 3D?
Ik heb met mijn kinderen de animatiefilm Het Regent Gehaktballen gezien in 3D en ik vond het rondvliegende fastfood wel leuk maar om nou te zeggen dat ik zwaar onder de indruk was van deze trucjes... Het voegde allemaal niet veel toe aan het verhaal. Bovendien vond ik die 3D-bril heel irritant na verloop van tijd. Maar die bril is op z'n retour, heb ik begrepen en misschien is 3D toch de toekomst. Binnenkort zijn er de 3D-dagen, voor wie bovenop de laatste ontwikkelingen wilt blijven. (en eronder, ernaast, ervoor en erachter, om in de geest van dit artikel te blijven. Hoe werkt trouwens humor in 3D..?)

No comments:

Post a Comment