Saturday, December 18, 2010

Een tripod voor 9,-

Het is altijd handig om tijdens een opdracht een lichtgewicht (tafel-)statiefje bij je te hebben. Je kunt er een lampje op bevestigen, een point-of-view camera, een geluidsopname-apparaat (Zoom H1, H4 bv) of een microfoon. Helemaal mooi is het als dat tafelstatief dan ook nog flexibel is en aan een deur, een kast of een stoel gehangen of geplaatst kan worden.

Ik had al eens gekeken naar de Gorillapod maar kon er geen 40,- voor rechtvaardigen. Maar toen ik onlangs bij een van mijn favoriete gadgetshops een imitatie zag voor 9,- heb ik 'm gelijk besteld. Het is een 10 inch uitvoering en hij ziet er goed uit, voelt stevig en flexibel. Ik heb er mijn 550D met batterygrip op bevestigd en die houdt ie zonder moeite staande. Er zit antislip-rubber op de joints en de voeten waardoor die een goeie grip houdt, zowel hangend als staand. Grote verschil -voor zover ik het kan beoordelen- met de Gorillapod is dat je er geen quickrelease plate bij krijgt. Maar wel 30 euro voordeel.


No comments:

Post a Comment