Tuesday, January 18, 2011

De post van dinsdag: een videokop misschien?

Zo te zien is het pakje wat aan de kleine kant voor een Konova slider (en bovendien kwam het niet uit Korea) maar er waren nog een paar andere spullen onderweg.
Aan het gewicht te voelen is het geen sunshade voor m'n monitor. Het goed ingepakte ding blijkt m'n nieuwe statiefkop te zijn, een Fancier FT-717AH, ook wel bekend als de Weifeng 717. (US$ 88,- incl shipping!) Ik heb hem gekocht voor op de Konova slider. Eerste indruk: klein maar fijn.
Ik heb een Manfrotto 503 kop en die is een stuk groter dan dit geval. Ik had al wat video's gezien van de Fancier/Weifeng maar in geen daarvan zie je dat dit een klein koppie is. Verder voelt ie wel lekker solide, hij is mooi afgewerkt,de sliderplate loopt soepel, geen gebrekkige details. De arm is heel lang als je hem helemaal uitschuift; handig voor low en high angles? Tilt en pan lijkt soepel maar is nog niet te beoordelen, zo uit de hand. Verder zit alles erop en eraan.
Dit lijkt me een heel fijne videokop voor een dslr, met name omdat ie kleiner -en dus lichter- is dan mijn andere statief. Misschien dat ik de poten er ook bij koop, dan heb ik een mooie stevige set voor m'n Canon 550D, die toch een stuk lichter is dan de Manfrotto 525 kit.

Manfrotto 503 next to Fancier FT-717AH

No comments:

Post a Comment