Sunday, January 9, 2011

Doe-Het-Zelf DSLR Cage

Ik heb al een jaren een stel mooie tafelpootjes van een (gesneuveld) glazen bijzettafeltje in de kast liggen, denkend dat ik daar ooit nog iets leuks mee zou kunnen doen. Er zit schroefdraad, ik heb poten van verschillende lengtes en ze zijn vast te koppelen middels een mooie koperen afdekbout. Ik zat al te denken aan een soort steadicam maar een cage voor mijn DSLR is nog leuker. Dit is het begin, handig voor rondlopen en trappenlopen. Ik heb wat hotshoes gekocht die ik eraan ga bevestigen en dan kan ik m'n Lilliput monitor koppelen zodat ik ook laag en hoog kan manouvreren.

De twee platen (makkelijk uitbreidbaar, zoals je ziet) heb ik bij de ijzerzaak gekocht (Praxis etc hebben deze niet) voor 7,- samen. Paar bouten, fietsgreep-rubbers voor rond de 10,- De Manfrotto quickrelease set is het duurst, rond de 50,- maar die had ik al en gebruik ik ook voor m'n gini rig en Varizoom schouderstatief.
Hoop binnenkort wat video van de kooi in actie te kunnen laten zien!

No comments:

Post a Comment