Tuesday, January 11, 2011

Hybride Varizoom en Gini rig

Ik heb nog een Varizoom schouderstatief liggen die al 3 generaties camera's (Sony PD-150, Sony Z1 en nu de EX1R) meegaat en nog altijd goed dienst doet: de Varizoom VZ-LSP. (net gekeken: na al die jaren nog steeds te koop. Varizoom vraagt er nu $629,- voor!!) Ik had hem gezien in een winkel in Hilversum voor 300,- maar dat was ver boven mijn budget. Die middag vond ik er eentje -gebruikt- op eBay Amerika. Een dag later was mijn bod voor $100 het hoogst en was ik de gelukkige eigenaar van een ijzersterk schouderstatief. Ik heb er heel wat opdrachten (gedeeltelijk) mee gedraaid.


Het mooie aan dit systeem is dat er overal stelschroeven zitten om het systeem aan je voorkeuren aan te passen en dat je 'bodysupport' hebt: een arm die op je buik rust zodat armen ontlast worden en je altijd één arm vrij hebt om de camera te bedienen.
Waarom heeft mijn Gini rig dat eigenlijk niet? Ik denk dat ik binnenkort naar de ijzerhandel ga om  te kijken of een hybride tussen de Varizoom en de Gini mogelijk is. Oftewel hoe kan ik die 'arm' aan de Gini bevestigen? Of moet ik toch maar contragewicht aan m'n Gini rig bevestigen, zoals ik her en der heb gelezen? Wordt vervolgd!

No comments:

Post a Comment