Thursday, January 13, 2011

Magic Lantern 0.2 op Canon 550D geïnstalleerd

Ik heb Magic Lantern geïnstalleerd en de camera doet het nog steeds! Niet dat ik geen vertrouwen had in de hack, maar ik werd wel een beetje zenuwachtig dat ik iets verkeerds zou doen en m'n camera om zeep zou helpen. Er wordt per slot van rekening wel gewaarschuwd dat je je camera kan beschadigen en dat je garantie vervalt. (waarschijnlijk zodat ze zich ingedekt hebben tegen schadeclaims...)
Ik moest eerst de firmware van m'n camera upgraden en daarna kon ik aan de slag met Magic Lantern. Eenmaal geïnstalleerd ziet het er allemaal heel erg oldschool DOS uit en als je naar die knullige interface kijkt, is het nauwelijks voor te stellen dat er zulke geavanceerde functies zijn toegevoegd. Maar... so far so good!
Je moet toch wel een aantal stappen nauwkeurig doorlopen en wat software downloaden om Magic Lantern goed te installeren. Gelukkig is er een duidelijke video-tutorial gemaakt. (let op: onderaan de video staan links naar de te downloaden software!)


Magic Lantern Installation Tutorial for Canon 550D / Rebel T2i from sawomedia on Vimeo.

No comments:

Post a Comment