Saturday, January 15, 2011

Nieuwe versie Final Cut Pro in april?

Zou het dan eindelijk zo ver zijn, een nieuwe versie van Final Cut Pro? Aangezien ik afgelopen zomer na 6 jaar (!) ben overgestapt van mijn G5 naar een Mac Pro 2 x 2.4 Ghz quad core, hoop ik het vurig! Ik had het zo lang mogelijk uitgesteld maar uiteindelijk werd alle nieuwe software voor Snow Leopard geschreven en ik zat nog op Tiger uit het jaar nul.
Dus het was even slikken maar daar ging ik dan: een nieuwe 8-core Mac Pro met 12 GB geheugen en de laatste versie van Final Cut Studio. Snow Leopard erbij. Wel fijn hoor, zo'n scheurijzer, en h.264 spuugt ie eruit alsof het niets is... maar FCP is nog net zo langzaam als daarvoor. En bovendien niet erg stabiel, tot nog toe.
Ik zet al m'n geld op FCP 8! Ik heb niet veel keus. Maar Apple ook niet, want ze worden links en rechts ingehaald door Adobe en Sony. Maar met al die poen van die iPads, iPhones, apps en iPods gaan ze vast keihard terugslaan. Toch, Apple? Met een hogere beurswaarde dan Microsoft ben je dat toch eigenlijk wel aan je stand verplicht.

2 comments:

  1. Als ie in april uitkomt ga ik d'r ook voor, al werkt mijn FCS-5 nog prima.

    ReplyDelete
  2. Wacht maar tot je tapeless gaat werken, dan is FCP 5 snel de deur uit!

    ReplyDelete