Friday, January 28, 2011

steadishooter voor 5,-

Toen ik laatst bij bij Parallaxe was, het geweldige fotografie-rommelzaakje in Amsterdam, graaide ik door een grote bak 'camera-armen' uit de 60-er en 70-er jaren. (bij gebrek aan een beter woord- ik weet dat die er is!) Er zat een coldshoe op, je kon hem inklappen (hij was al klein maar nu de helft) en het maakt een fotocamera een stuk handzamer. Johan, de eigenaar van Parallaxe, zei dat ik er wel één mee mocht nemen en als ik er niks mee kon, kon ik 'm gewoon terugbrengen.
Thuis schroefde ik 'm onder m'n 550D en vond het een heel prettig ding: het gaf extra stabiliteit die voor video zo belangrijk is en ik had een veel betere grip op m'n camera.
Ik bedacht gelijk dat twee in dit geval veel beter zou zijn dan één. Dus ik heb er nog één opgehaald (1 voor 3,- en 2 voor 5,- ) en ik moet zeggen dat het geweldig werkt. Je hebt nu echt twee goed handvaten en dit maakt lopen met de camera heel soepel. Ook heb je nu 2 extra coldshoes voor lamp en microfoon. Als de cage te zwaar en bewerkelijk is, de shoulder rig te groot is en/of ongeschikt voor de lage shots, heb je nu deze twee-armige bandiet. Ik doop hem de 'steadishooter'. Te koop bij de betere rommelzaak- voor een habbekrats.


2 comments:

  1. Hi Jeroen
    Heb je een link waar je de hood kan kopen.

    mfg Neal , Den Haag

    ReplyDelete
  2. http://www.amazon.com/gp/product/B003KV3R1K/ref=cm_cr_mts_prod_img

    ReplyDelete