Friday, February 25, 2011

Get organized: tie it down, hang it up, velcro it.

foto en idee: toksterjokster
Ik zag net een foto van ene Toksterjokster die een paar papier-clips (niet te verwarren met paperclips) gebruikt had om netjes kabels aan z'n bureau te bevestigen. Ik ben gek op dit soort vondsten en heb hier ook een spaghetti-brei aan kabels in alle soorten en formaten waar hopen stof zich in verzamelen. Af en toe ga ik die te lijf met een kruimeldief maar het stof ligt op een of andere manier altijd een straatlengte voor.
Ik had net een aanbieding gezien in de Blokker-folder voor kabel klittebandsluitingen. 4 stuks voor 1 euro. Klitteband is een van de beste vondsten van de laatste eeuw en deze dingen leken me nou ideaal als manusje-van-alles. Het eerste wat in me opkwam, was mijn accu vastklitten aan m'n Gini-rig. Maar je kunt natuurlijk alles met die dingen doen. Het zijn kabelbinders maar ze zijn lang genoeg om veel grotere zaken dan kabels aan banden te leggen, zoals de foto laat zien. Ze hebben ook nog een speciaal lusje om ze strak te trekken. Goeie deal. 


En om dit vondsten-feestje compleet te maken, wilde ik ook nog even mijn eigen kabelbevestigings-oplossing delen. Het zijn gereedschaps-bevestigings-systeems (wie een beter woord weet -en dat is er vast- kan contact opnemen met de redactie...) Ik heb deze dingen meegenomen uit mijn opa's nalatenschap (geloof het of niet, een stuk plastic als erfstuk). Maar ik moet wel zeggen, mijn grootvader was superstrak georganiseerd dus het is tekenend hoe deze man in het leven stond. Ze zijn ongetwijfeld voor een paar euro ook nu te koop in bouwmarkten en gereedschapszaken. Dank je wel, opie.

No comments:

Post a Comment