Thursday, February 24, 2011

Mijn eerste dag met de Panasonic GH2

Ik heb een fietstocht gemaakt met de hond en m'n  GH2 met de Panasonic 20mm 1.7 meegenomen- voor het eerst dat ik echt even de tijd had om lekker te klooien. Heb wat gebouwen gedraaid en met focus verleggen via de touchscreen gespeeld. De camera en de lens doen het behoorlijk goed. Af en toe zie je dat ie even zoekt naar de focus maar dat valt misschien te verhelpen door het focus-kader (op het schermpje een geel vierkantje) te verkleinen.
Verder zag ik bij de gebouwen toch wel wat digitale bij-effecten: bij een rooster zie je aliasing en onder het dak van het 'ruimteschip' zie je een een 'golf-beweging'. Weet niet hoe dit komt. Zou mijn EX1 dat niet hebben? Of mijn Canon 550D? Misschien dat ik nog een test moet doen met de 3 camera's.

Ik heb het materiaal door Magic Bullet gehaald en de camera trillingen (handheld) eruit gehaald. Aan het eind van het filmpje zie je het materiaal zoals het uit de camera kwam.

First day with the Panasonic GH2 from Filmersblog.nl on Vimeo.

No comments:

Post a Comment