Wednesday, February 16, 2011

The tree-choppers have arrived

De boom in de achtertuin van mijn buren wordt 'gecandelabreerd'. Ik kende het woord niet maar meende wel gelijk een verband te zien met het woord 'kandelaar'. Dat klopt ook wel zo'n beetje want van een brede, volle boom met uitwaaierende takken is er over een paar uur nog een rechte stam over. De es wordt gekort, afgekapt, tot totempaal gedegradeerd. Zoiets zal ik niet vaker meemaken in mijn leven, tenminste niet van zo dichtbij. Dus dan heb je als filmer weinig keus: dit moet vastgelegd worden. Timelapsen die handel. Mijn EX1 R op het dak, mijn 550 aan de Magic Arm uit het raam, twee verdiepingen lager. Lastig framen omdat ik vanaf het dak net niet de hele boom in het frame krijg.... Fel zonlicht en schaduw... niet ideaal. De Magic Arm is weer 'magic' voor dit soort gelegenheden. De EX1 heb ik gelukkig met een touw dat ik op het dak vond, kunnen 'zekeren'. (ik was helemaal extra alert nadat ik net op Philip Bloom's blog had gelezen dat z'n GH2 van de brug af was gewaaid, hop het water in...)


No comments:

Post a Comment